Om mig

Mitt foto
Komiker & Skådespelare till vardags. Nyligen signad pokerspelare hos Europas största pokeragentur Poker Icons. Ska blogga lite om vad som händer i min vardag. Senaste projekt: http://www.brollopskomikern.se & http://www.brollopsunderhallning.se

söndag 6 juli 2008

* Allmän intressefråga:


Vad är det för slags människor som läser andras bloggar? Jag personligen läser några kollegors bloggar samt en hel del blogg om poker från diverse spelare runt om i världen. Sen finns det den kategorin av människor som jag inte riktigt förstår. Det är dom som verkar leva för att kritisera. Nästan uteslutande innehåller deras kommentarer subjektiva åsikter som egentligen inte leder nånstans förutom att dom får tömma sin mörka avfallstunna med hopp (?) om att få den som bloggat att må bättre? Eller byta yrke haha? vad tror ni?

Jag ska nu presentera två läsare som kommenterat på min blogg nyligen. Den ena, en förmodligen arg ung modig kille som kommenterade "Det sociala spelet"-inlägget och även en känga till en sketch jag varit med i på SVT som hette "världens längsta dvärg". (Typ 3 år sen) Dock med sitt namn (respekt) utan mailadress (fegis).

OK! Ladys ang Gentlemens.... På plats Nr 2 i min tio i topp-lista över intressanta bloggkommentatorer:

Avs: Erik Fransson sa..
Tja,
"den längsta dvärgen" kvalar nog inte på min lista över sämsta skit jag någonsin sett, vilken dynga. Är det sociala spelet i samma klass som den så kommer det floppa rejält".
den 3 juli 2008 09:45
----------
...Här undrar man ju om sketchen alltså INTE kvalar in på hans lista över sämsta skit han någonsin sett, och vad det då i sin tur betyder? att han gillade sketchen som fan - omedvetet? haha.. Kanske det är så att man ber om att få komma i kontakt med dessa amöbor som trivs med att spotta skit omkring sig om man nu som jag tagit beslutet att börja blogga. Antar det. Jag kommer alltså att bli nån slags bensin och drivkraft för ett antal negativa blogg-kommentatorer. Låter najs=) Kan alltid bli klokare av en dialog eller hur? men ärligt - varifrån hittar man energi att kommentera nåt så oskyldigt som ett 2 min inslag i ett tv-program? Ni som läser får gärna hjälpa mig här. Jag fattar själv inte vad man får ut av det :)

Här kommer nästa stjärna:

På 1:a plats
: ANONYM med en hint att vi spelat poker ihop på en klubb i sthlm bland 100 andra spelare. Det krävs mod att skriva vad man tycker i en bloggkommentar. Men att stå för sin åsikt med namn verkar svårare. Hahaha...

Avs: Killen som gulade dig på Sviten sa...
Marcus, Du är ett skämt inom pokern. Hur många gånger har man inte sett dig och din följeslagare Anders S Nilsson bli gulade på Sviten? Men din "agent" aka Bengan och Lasse kanske skickar dig på en grund kurs i pokerns ABC.Shit, du är till och med sämre komiker en pokerspelare, vilket är svårt att förstå."
den 6 juli 2008 12:24
---
Här blir jag faktiskt uppriktigt glad. Dels för att jag ser att han vill att min agent skickar mig på en "Grund kurs" i poker". Undrar om han menar att den är grund på riktigt? typ en timmes skola med Dan Glimne? Varför har alla arga bloggkommentatorer svårt med stavning och det Svenska språket? Är dom så arga när dom skriver sina själsfyllda inlägg att orden bara sprutar ut för att sen le? och känna - fan va skönt att jag fick det där ur mig. Risken att man framstår som missunnsam är ju övervägande haha.. Skulle vara intressant på riktigt att höra bakomliggade tankar innan dessa människor sätter sig ner för en stunds bloggkommenterande :)

Sen gläder det mig nåt oerhört att jag blir varse om att jag inte själv har behovet att förklara för andra vad jag personligen tycker dom är riktigt usla på. Jag älskar min comedy och poker och kommer fortsätta så länge jag finner det stimulerande såklart. Jag är ju en karmatroende och har sett att all negativ energi människor sprider omkring sig oftast landar tillbaka tiofaldigt inom snar framtid. Vad är det då som gör att det finns så många internetmurvlar som istället för att göra nåt vettigt av sin tid istället "orkar" sätta sig och ta fram sina sämsta sidor och ägna tid åt att försöka kladda ner andra med sitt sämre självförtroende? Visst är det vackert?

Nu åter till vårt experiment: Denna "pokerspelare som vill vara anonym" vaknar upp idag - läser min blogg och känner direkt utan koppling till nån som helst text att han måste förklara för mig att han har vunnit tusenlappar av mig i poker på en klubb i Sthlm som lades ner för 1 år sen ?=) Jag har ingen aning om vem detta kan vara och bryr mig inte heller då han måste vara en av mina närmaste vänner *skratt*. Då han beskriver att jag nyligen fått en pokeragent som hjälper till med att få ut mig på sponsrade turneringar runt om så kan ju detta vara incitamentet till nån märklig avundsjuka - då han förmodligen ÄR bättre än mig och förtjänar alltså mer framgång än mig, eller nåt?

Det är säkert så att han är bättre än mig :) Jag lär mig varje dag och vill bli bättre. Att han till slut får in att jag är sämre komiker än vad jag är som pokerspelare är ju gulligt. Jag jobbar ju som heltidskomiker sen 11 år tillbaka och trivs bra som fan med det. Men kanske jag ska lägga ner min karriär så mår han bättre? och lägga pokern på hyllan så han slipper vinna pengar av mig? hahaha.. ! Det är ju detta som är det roligaste av allt han skriver. Daniel Negraneau är en av världens bästa pokerspelare. Han sade vid ett tillfälle - "Beröm dom spelare du möter som spelar riktigt jävla dåligt. Säg att dom har otur och hoppas att dom hämtar in mer pengar...".

För det är väl detta man nånstans borde ha som mål med poker? att möta spelare som är sämre än en själv? Ska man då istället bua ut de sämre spelarna som vår kära gästkommentator gjorde ovan så dom med all sannolikhet går ifrån bordet? Verkar mindre smart hahaha.. Jag finner detta inlägg så oerhört roligt.

Jag kan bara hålla med Mr Negraneaus filosofi om att det är mer intressant att stötta den sämre spelaren på alla sätt när den spelar dåligt och säga "..shit man, vilken otur du har men snart vänder det".. :) Det är ju mer lukrativt om ni förstår..

Att klappa sig själv på bröstet och berätta för omvärlden att man är bättre än andra... ja du - för mig är det då man är på branten till mänskligt förfall och luktar på riktigt rutten fisk och lite skunk =)

Nu kanske det låter på mig som att jag har tagit åt mig, att jag blivit stött av dessa hårda ord, att jag är kass i poker och att jag suger som komiker men ni kan vara lugna haha.. Jag mår fint som fan. Dock har jag en bakgrund som beteendevetare och tycker att just sånt här är väldigt intressant att diskutera. Hoppas innerligt att ni 3 (?) hahaha som läser min blogg vill vädra era åsikter om ni har nåt konstruktivt att komma med.

All in alla proffs och så hörs vi snart igen.

//Mackan P

2 kommentarer:

  1. Hello sweetie!

    Jag måste säga att det roligaste i programmet i söndags var när du stod och höll upp dörren. Inte så komplicerat men bara så väldigt roligt!

    Hoppas vi ses snart!

    Stor kram
    Lisa (bajslisa)

    SvaraRadera
  2. Haha du e la för rolig. Johan Sköld sa samma idag - han tyckte "hålla dörren"-sketchen va det absolut roligaste? Men jag tror det kommer bli myycket rooooligare snart seru.

    KRAM och tack ;M

    SvaraRadera