Om mig

Mitt foto
Komiker & Skådespelare till vardags. Nyligen signad pokerspelare hos Europas största pokeragentur Poker Icons. Ska blogga lite om vad som händer i min vardag. Senaste projekt: http://www.brollopskomikern.se & http://www.brollopsunderhallning.se

söndag 27 juli 2008

PKR´s 100.000 doll GTD turnering fick surt avslut

Efter att ha spelat fläckfritt i fem och en halv timme låg jag top 30 av 72 spelare kvar från 527 startande. Jag får AK ruter suit på knappen. Alla har slängt fram till mig. Dom två som är efter mig har 25K och 38K. Jag sitter på 29K och drar all in då blindsen är såpass höga. Har dom nåt får dom väl syna tänker jag då jag en monsterfin hand.. Det är 12 som ska ut innan man börjar få tröstpriser på 575 doll.. Men jag är inte med för att vinna tröstpris.. Jag siktar mot första priset på 31.620 doll som är inom räckhåll hehe.. >> Det börjar intressant - Small blind har QQ (lol för den timingen!) och synar all in såklart. Nästa kille drar all in han också? Jaaajaa... Han har AA (!)

.........Inte ett ruter på floppen och inte heller två Kungar som hade gett mig vinst. Ingen dam heller för den delen så ett tvärt slut för min del denna gång. Men vad gör väl det? Jag är nöjd med mitt spel och tränar vidare inför sydafrika den 3 sept.. 1.5 miljoner doll garanterad prispott. Jösses vad smarrigt och spännande... :)


Här är jag i glädjeyra efter att ha vunnit satelliteturnerningen till Sydafrika som PokerTime arrangerade i Stockholm den 1 maj i år. (Fr V. PokerTime Crew: Jonny Stensby, Martin Sack, Marcus Palm, och Ian.)

För övrigt är det en vacker sommar i sthlm nu. Jag kom precis hem från en välbehövd minisemester på högholmen ute i sthlms skärgård. Bara god mat, skratt och trevliga människor i fyra dagar. Sweeeeeet =)

Nu ska jag fila på supporting acts till min ståuppklubb systerobror som har premiär 27 augusti. Det blir perfekt. Jag öppnar premiärafton med Peter Wahlbeck m fl och sen åker jag och packar väskan till Johannesburg. Main event startar 3 sept och den 7 sept är jag 3.5 miljoner kr rikare stod det skrivet i stjärnorna ! haha. Helt sjukt. Jag vann ;)

Vi hörs snart igen.

Mackan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar