Om mig

Mitt foto
Komiker & Skådespelare till vardags. Nyligen signad pokerspelare hos Europas största pokeragentur Poker Icons. Ska blogga lite om vad som händer i min vardag. Senaste projekt: http://www.brollopskomikern.se & http://www.brollopsunderhallning.se

fredag 11 juli 2008

Fame won´t change me LOL


Då var det dags igen. Ännu en fin seger på randen av 5 dagars skönt flyt. 2a i 100 doll eventetpkr igen (!). Sen har dom en rätt tönt-rolig grej - det är så fult - Varje gång man vinner en top tre placering i en MTT får man ett mail från klienten som jag nämnt nån gång där dom "hittar på att man är intervjuad a la multivinst i världsmästerskapen" ... Och man har samma "kommentar" varje gång mailet kommer efter vinst. Då står det att man har sagt "Fame won´t change me". Haha. Töntigt men kul och vinna igen.

Det är alltså Torsdag kväll då jag sätter mig ner. Har precis kommit hem från ett skönt pump-pass. Helvete vad kroppen mår bra av att röra på sig haha... Har nyligen fått tillbaka min träningslust och träningsvärken börjar bli mindre vilket är asskönt. I början går man ju som ett mongo (ursäkta uttrycket) två dagar efter ett hårt träningspass. Haha... Ok - Dags för en skön pokerturre igen på PKR. 67 spelare sätter sig ner på ett multi table tournament med 100 doll inköp. Vi satte igång kl 22.30. Många igenkända figurer på PKR och alla notes man har om olika spelares spelstilar hjälper ofta till hehe..

Jag tog ledning ganska snart och vann fina potter med ett par toppträffar samt bluffade mig ur en hel del med snygga jävla reads. Visade bara upp kort när jag hade tokbluffat för o tilta dom lite - sen spelade jag tajt några minuter och upp igen o bluffa =) Efter 3 timmar har vi finalbord och jag ligger tvåa. Sen spelar jag så fint och behöver inte visa korten en enda gång fram tills vi är tre kvar. Den ena åker då jag floppar ett set och checkraisar då han hittat toppar. Sen kör vi heads up i nästan 50 min.

Fem och en halv timme senare har vi sista handen som var lite sjuk - Kolla här på pokerhand.org. Jag är upp mot en snubbe som heter Leewitte från London. Jävligt roligt spel och vi var väldigt jämna. Stackarna låg på 96.000 (Kazaou) & 104.000 (Lee) . Jag får 76 spader och han höjer upp till 15000 pre - blinds e på 2.500 / 5.000. Jag ser kreativa möjligheter här och synar.
J 4 8 kommer och 8an e spader. Han betar ut 15.000 direkt o jag har ju stegdrag. 9 spader kommer - HOHO DING! DING! open ended str8 flush - sweet mama.. - han drar all in och jag måste syna. Han visar upp QJ utan spader och river ger klöver 2.

Ingen stege eller färg för mr kazaou den här gången med 1 miljaaaaaaaaaaard outs haha. 1340 doll rikare kändes det helt ok och han fick 2010 doll. I förrgår spelade jag samma turre o kom ju tvåa då också men då va sista handen min AQ mot A5 - motspelaren limpsynade upp till BB och jag drar all in och han synar - och en 5 på fakkin flop - så 1610 doll till mig och 2545 doll till "the champ" som vann på CP-tur. Yeye - the story continues och jag är glad som har förbättrat mitt spel avsevärt! Och fortsätter jag så här och drar in 6 tusen om dagen så blir det ju.. ska vi se.. 180.000 kr lol. Den som lever får se. Tjuss!

Vi hörs //MACKAN

1 kommentar:

  1. Du är bäst!!!
    Kan knappt vänta tills nästa gång du berättar att du vunnit några hundra.
    Tänk om man fick leva ditt liv, om så bara för en dag.

    SvaraRadera